Osnovna škola Nad lipom

Školska godina 2022./2023.

Projekt: KUHARICA LIPICA- slastice 1

NOSITELJICA PROJEKTA: Ivana Torjanac Matas u suradnji s Ivanom Milić)

Cilj projekta je:

  • istražiti koje su učenicima najdraže slastice koje bi rado pripremili
  • odabrati 10 slastica za pripremu
  • osmisliti i prilagoditi recepte za odabrane slastice
  • osmisliti i izraditi popratna nastavna sredstva koja bi učenicima pomogla u pripremi slastica

Projekt se realizirao kroz 6 etapa:

  1. istražiti koje su najdraže slastice učenicima
  2. odabrati10 slastica
  3. izrada slikovnih recepata s dodatnim nastavnim sredstvima
  4. priprema slastica
  5. izrada knjige recepata-objediniti recepte i nastavne materijale u knjigu recepata „Kuharica Lipica- slastice 1“
  6. objaviti Kuharicu Lipicu- slastice 1 na mrežnim stranicama škole

Učenici su odabrali slastice za koje su izrađeni slikovni recepti i dodatna nastavna sredstva:

  1. VOĆNA SALATA
  2. KOLAČ OD JABUKA
  3. SMOTHIE
  4. SLADOLEDNI KUP
  5. KIFLICE OD ORAHA
  6. MUFFINS
  7. SAVIJAČA
  8. KEKSIĆI S PEKMEZOM
  9. PALAČINKE
  10. ZLJEVANKA

ZAKLJUČAK:
Kuharica Lipica – slastice 1, pokazala se kao odlično nastavno sredstvo koje učenicima pomaže u pripremi jednostavnih slastica. Učenici uz pomoć slikovnog prikaza lakše pronalaze sastojke te određuju njihovu količinu uz pomoć čaša ili žlica. Dodatno nastavno sredstva olakšava pripremu slastica sljedeći slikovni prikaz faza rada. Svi recepti zajedno s dodatnim materijalima, objedinjeni su u knjigu recepata pod nazivom: Kuharica Lipica- slastice 1. Učenici su evaluirali aktivnosti projekta izražavanjem osjećaja zadovoljstva nakon svake pripreme slastica prema Kuharici Lipici.
Stvorena je ideja za dopunjavnjem Kuharice Lipice- slastice 1 s novim receptima i nastavnim materijalima za slastice, ali i za druga jela po izboru učenika.

Poveznica na prezentaciju

KUHARICA LIPICA- slastice 1

Školska godina 2021./2022.

Projekt: izrada edukativno didaktičkih sredstava za uvježbavanje i primjenu pojmova odnosa među predmetima u radu s učenicima s intelektualnim i višestrukim teškoćama

NOSITELJI: Ivana Torjanac Matas, prof.def., učitelj savjetnik; Ivana Milić, dipl.def., učitelj savjetnik, dr.sc. Ljiljana Banek, prof. logopet, stručni suradnik, izvrsna savjetnica

RAZLOG: Pojmovi kojima označavamo odnose među predmetima kao što su veliko ili malo, visoko ili nisko, usko ili široko i brojni drugi, koriste se u svakodnevnom govoru, no učenici s intelektualnim i višestrukim teškoćama često ih teško poimaju. Najčešći pojmovi s kojima se učenici susreću su velik ili mali, odnosno veliko ili malo. Razumijevanje koncepta veličine pomaže učenicima prilikom mnogobrojnih aktivnosti svakodnevnog života.

CILJ: GLAVNI – osmisliti i izraditi edukativno-didaktička sredstva za poimanje odnosa među predmetima veliko – malo
SPECIFIČNI – osmisliti izgled i funkcionalnost edukativno-didaktičkih sredstava: Prilagoditi edukativno-didaktičkih sredstava individualnim potrebama i sposobnostima učenika; Uporaba edukativno-didaktičkih sredstava u neposrednom radu s učenicima

TRAJANJE PROJEKTA: od 1.9.2021. – 31.08.2022.

MJESTO PROVEDBE PROJEKTA: OŠ Nad lipom, Zagreb

U projekt uključeni su učenici Osnovne škole Nad lipom, kronološke dobi od 11. do 17. godine koji se školuju po Posebnom programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke.

Prezentacija

EVALUACIJA PROJEKTA:
Cilj projekta je realiziran u potpunosti. Izrađena su edukativno-didaktička sredstva za uvježbavanje pojmova odnosa među predmetima – veliko-malo. Sredstva sadrže i manipulativnu i vizualnu razinu podrške, te olakšavaju proces usvajanja ovih pojmova. Većina izrađenih materijala su razni manipulativni predmeti trodimenzionalne razine, te Radna knjiga “Veliko – malo“ kroz koju učenici uvježbavaju pojmove na dvodimenzionalnoj razini. Svi didaktički materijali trodimenzionalne razine su konkretni predmeti kojima se može manipulirati, sagledati sa svih strana, opipati, premetati ih, pridruživati, sparivati, razvrstavati, slagati i sl. Materijali se međusobno mogu kombinirati, tako da se može osmisliti i dodatni način primjene od ponuđenog.
Radna knjiga “Veliko – malo“ sadrži zadatke koji se kreću od jednostavnijih do nešto složenijih, sa dva, tri ili četiri ponuđena izbora. Osmišljena je na način da učenici mogu i potpuno samostalno rješavati zadatke. Kroz primjenu ovih sredstava učenici mogu lakše usvojiti pojmove veliko-malo zato što su:

  • jednostavna i lako uporabljiva
  • prilagođena potrebama, interesima i mogućnostima učenika
  • vizualno predočavaju pojmove odnosa među predmetima veliko / malo
  • prilagođena individualnom radu, radu u paru ili skupini
  • manipulacija elementima je jednostavna
  • poticajna su i motivirajuća
  • pomažu učenicima da učenje doživljavaju kao igru i zabavu.

Projekt: uključenost roditelja kao aktivnih partnera u učenju i poučavanju učenika s teškoćama korištenjem digitalne tehnologije

Nataša Čulibrk, prof. defektolog i Korana Lattinger Kadić, prof. logoped u OŠ Nad lipom pokrenule su projekt kojim smo htjele utvrditi koliko su roditelji, kao aktivni partneri, uključeni u učenju i poučavanju učenika s teškoćama i to korištenjem digitalne tehnologije. U projekt je bilo uključeno 67 roditelja, od toga 39 roditelja učenika odgojno-obrazovnih skupina, 16 roditelja učenika razrednih odjela i 12 roditelja učenika radnog osposobljavanja. Cilj projekta bio je osnaživanje roditelja za učinkovito korištenje digitalnih tehnologija kroz primjenu primjerenih odgojno-obrazovnih sadržaja i aplikacija. Projekt je realiziran kroz više faza od siječnja 2021. do kolovoza 2021. godine. Ishodi projekta identificirani su izazovi s kojima se roditelji susreću u svakodnevnoj primjeni digitalnih tehnologija. Najveći izazovi bili su teškoće u organiziranju zajedničkog slobodnog vremena i nesamostalnost učenika pri uporabi digitalnih tehnologija. Unatoč tome, roditelji su najvećim dijelom odgovorili da je najkorisnije učenje i poučavanje uporabom kombinacije digitalnih tehnologija (digitalnih sadržaja) i tradicionalnih sredstava rada (tiskani materijali, udžbenici, nastavni listići).

Školska godina 2020./2021.

Školski projekt: Izrada edukativno-didaktičkog sredstva "Vremenski krug" za poimanje vremena i vremenskog slijeda za učenike s intelektualnim i višestrukim teškoćama

Voditelji projekta:Ivana Torjanac Matas, prof. defektolog, učitelj savjetnik; Ivana Milić, dipl.defekotolog, učitelj savjetnik; dr.sc. Ljiljana Banek, prof. logoped, izvrsna savjetnica

Razlog pokretanja projekta: Vrijeme, pojmovi vremena i orijentacija u vremenu su apstraktni pojmovi i ne možemo ih neposredno promatrati. A da bi ih učenici lakše pojmili, potrebno ih je zorno predočiti i konkretizirati kroz primjenu slika, boja i shematskih prikaza.
Učenike naše škole, često zanima kad će se nešto dogoditi, ali budući da se otežano orijentiraju u vremenu, teško im je pojmiti kad će se to i dogoditi, odnosno za koliko vremena. Da bi se proces poimanja i usvajanja vremena olakšao i približio ukazala se potreba za izradom primjerenog edukativno didaktičkog sredstva koje bi učenicima vizualno predočilo protok vremena, olakšalo usvajanje pojmova vremena i vremenskog slijeda, kao i snalaženje u istom.

Glavni i opći cilj projekta: 1. Osmisliti i izraditi edukativno - didaktičko sredstvo za usvajanje pojmova vremena i vremenske orijentacije.

Specifični ciljevi projekta:
1. osmisliti izgled i funkcionalnost edukativno-didaktičkog sredstva
2. prilagoditi edukativno - didaktičko sredstvo individualnim potrebama i sposobnostima učenika

Trajanje projekta: od 1.9. 2020. do 1.9. 2021. godine

Mjesto provedbe projekta: OŠ Nad lipom, Zagreb

Evaluacija projekta: Cilj projekta je realiziran u potpunosti. Izrađeno je vizualno i manipulativno edukativno-didaktičko sredstvo Vremenski krug. Sastoji se od kruga kao osnove koji je izrađen od plastificiranog kartona i manipulativnih, plastificiranih, kartica sa slikama, brojevima, strelicama i nazivima, a na kojima su pričvršćeni magneti. Broj, naziv i slika koji odgovaraju istom pojmu, uokvireni su istom bojom što učenicima dodatno olakšava povezivanje i pridruživanje unutar zadanih sadržaja ili traženih pojmova. Uloga Vremenskog kruga je pomoći učenicima u učenje i poimanju vremena i vremenskog slijeda primjenom kroz sadržaje godišnja doba, doba dana, dani u tjednu, mjeseci u godini i sat.
Zbog cikličke izmjene vremena i njegovog lakšeg predočavanja korišten je kružni prikaz. Na taj način učenici su mogli vizualno predočiti i pojmiti cikličku izmjenu godišnjih doba, razlikovati pojedino doba dana, jednostavnije predočiti i usvojiti izmjenu dana u tjednu te odrediti pojmove jučer danas sutra. Lakše shvatiti završetak jedne godine i početak nove, očitavati vrijeme na satu te u skladu s individualnim mogućnostima izraditi svoje dnevne rasporede aktivnosti.

Značaj Vremenskog kruga za učenje i poučavanje vremena i vremenskog slijeda:
1. Vizualna podrška
2. Jednostavan i lagan za uporabu
3. Prilagođen svim učenicima bilo da rade individualno, u paru ili u skupini
4. Omogućava manipulaciju elementima čime se učenici više usredotočuju na zadatak, aktivniji su i motiviraniji
5. Pomaže učenicima da učenje doživljavaju kao igru i zabavu
6. Omogućava samoprocjenu i procjenu učenika tijekom njegove primjene

Prezentacija

Projekt: izrada i primjena digitalnog radnog materijala (boom cards) kao asistivnog sredstva u usvajanju sadržaja hrvatskog jezika i razvoju govorno-jezične komunikacije

Nataša Čulibrk, prof. defektolog i Korana Lattinger Kadić, prof. logoped pokrenule su projekt kojem je cilj razvoj kompetencija učenika u primjeni informacijsko-komunikacijskih tehnologija u procesu učenja i poučavanja i to izradom i primjenom digitalnog radnog materijala (Boom Cards) kao asistivnog sredstva u usvajanju hrvatskog jezika i razvoju govorno-jezične komunikacije. Proces realizacije projekta trajat će kontinuirano od rujna 2021. do kolovoza 2022. godine, a u njemu sudjeluje petero učenika 5. razreda. Projekt će biti realiziran kroz 5 faza, a kao ishod projekta nadamo se da će učenici samostalno i aktivno primjenjivati digitalnu i asistivnu tehnologiju u usvajanju hrvatskog jezika i razvoju govorno-jezične komunikacije.

Kauflandova škola voća i povrća

Na Natječaju"Kaufland škola ViP" za školsku godinu 2021./22. osvojili smo godišnju zalihu voća i povrća za sve učenike naše škole. Hvala od srca Kaflandu što nas je odabrao. U tu svrhu, snimili smo kreativan video kojeg možete pogledati.

Mi smo klinci škole te (film)