Osnovna škola Nad lipom

Školska godina 2022/2023

Erasmus+ : Projekt MUSInC – „S melodijom do inkluzije“

Erasmus+ : Projekt MUSInC – „S melodijom do inkluzije“

I došao je kraj jednom predivnom projektu. Danas 28.2.2023. službeno je završio međunarodni Erasmus+ projekt S melodijom do inkluzije“ MUSInC u kojem smo bili partneri OŠ Roje iz Domžala. U projektu su sudjelovali učenici sa višestrukim teškoćama u razvoju. Rezultati naših anketa koje su provedene među učenicima i roditeljima, na početku i na kraju projekta, govore o tome koliko je ovaj projekt bio uspješan i potreban.

UČENICI su nam tako dali do znanja da:
- nakon projekta glazbu vole još i više
- više vole domaću glazbu
- najdraži instrumenti su bubnjevi i gitara
- žele puno više glazbenih aktivnosti u školi
- su jako sretni jer su svirali i pjevali sa poznatim glazbenicima

RODITELJI su, ne skrivajući zadovoljstvo projektom, dali do znanja sljedeće:
- glazba je itekako važna za psiho-fizički razvoj djeteta
- za svoju djecu žele nastavak glazbenog stvaralaštva (sviranje, pjevanje,
nastupanje) - pohvaljuju ovaj projekt i žele još istih ili sličnih
- za njih i djecu bilo je to lijepo, zabavno i poučno iskustvo

Veliko hvala od srca našim učenicima, roditeljima i svim glazbenicima koji su bili dio ove predivne i čarobne priče!
Financiranje projekta: CMEPIUS Erasmus+

Školska godina 2021/2022

Projekt MUSInC

Osnovna škola Nad lipom se prijavila i prošla na natječaju za projekt Erasmus+ KA210 (financiran od strane EU) pod nazivom „S melodijom do inkluzije – glazba, medij za inkluziju djece s posebnim potrebama“ (MUSinC). Projekt će trajati od 1. ožujka 2022. do 1. ožujka 2023. U projektu naša škola surađuje s Osnovnom školom Roje iz Domžala, Slovenija.
Cilj projekta je djeci s teškoćama u razvoju omogućiti sudjelovanje u glazbenim aktivnostima u suradnji s renomiranim hrvatskim glazbenicima omogućiti pristup glazbenom iskustvu, znanju i području u kojem često nemaju pristup. Otvaranje puta u sustav glazbenog obrazovanja daje učenicima s teškoćama u razvoju priliku za razvoj glazbenih potencijala i stjecanje glazbenih vještina i znanja ravnopravno s ostalim učenicima - glazbeno nadarena djeca s teškoćama u razvoju se rijetko nalaze u glazbenim školama. Na taj način bi im pružiti novo i zabavno iskustvo.
Glazba ima važnu ulogu u cjelovitom oblikovanju osjetilnog sustava, koordinaciji sluha i pokreta te u razvoju kreativnih potencijala. Glazbene aktivnosti također potiču održavanje tjelesnog i psihičkog zdravlja, ispunjavaju čovjekovu želju za sviranjem i komunikacijom te jačaju osjećaj vlastite vrijednosti. Istovremeno, razumijevanje glazbene uloge glasa i sviranja instrumenata pospješuje razumijevanje glazbe i ljubavi prema njoj. U sklopu projekta biti će organizirano 6 radionica na kojima će učenici učiti pjevati i svirati pod vodstvom profesionalnih glazbenika. Neke će se radionice odvijati u našoj školi, a neke u lokalnoj sredini (Teatar Exit, klub Sax..). Tijekom projekta odvijati će se i online suradnja s Osnovnom školom Roje iz Domžala, Slovenija. Glazbeni profesionalci će s našim učenicima provesti kvalitetno kreativno vrijeme i imati priliku vidjeti njihov svijet i funkcioniranje, a naši će učenici imati priliku za inkluziju, učenje o glazbi što će ih motivirati i pomoći im u razvoju trajnog i pozitivnog stava prema glazbi.
Veselimo se projektu i njegovim rezultatima, posebice onima u obliku dječjih osmijeha. Obavještavat ćemo vas o svim događanjima (kako na web stranici škole tako i na Facebook stranici projekta ) - ljubazno vas pozivamo da nas pratite!

Koordinator projekta: Janko Bedić, mag. mus.

Školska godina 2017/2018

Projekt Erasmus+ u Školskim novinama

Školske novine su popratile provedbu projekta Erasmus+ u našoj školi.

Školska godina 2016/2017

Koordinatori projekta, učitelji: Alma Srna, Vanja Lakovnik, Janko Bedić i Ivana Torjanac Matas

Erasmus

Projekt Erasmus+, s temom: HUMANOST- na prvom mjestu! Kako učiti o toleranciji i smanjivanju predrasuda, a u kojem sudjeluju naša, OŠ Nad lipom i partnerska škola Hans – Verbeek Schule iz Euskirchena, Njemačka, završio je i drugu godinu trajanja projekta.
Cilj projekta je graditi i razvijati stavove učenika koji se temelje na toleranciji i uvažavanju svih oblika različitosti, što smo tijekom ove školske godine kroz različite načine provodili.
I u drugoj godini Projekt se nastavio provoditi kroz radionice u okviru Izvannastavne aktivnosti "Škola tolerancije" , kojima je cilj smanjivanje predrasuda i razvijanje tolerancije. Radionice su se provodile jedan sat tjedno,

U sklopu projekta održana je i zajednička literarna radionica ( 18.05.2017.) s učenicima redovne, susjedne škole, OŠ Pavleka Miškine s ciljem suradnje među različitima. Tema radionice je bila susret s dječjom spisateljicom Željkom Horvat Vukelja.

Kroz vježbe studenata Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta učenici su, u okviru vježbi iz predmeta Unaprjeđivanje socijalne kompetencije, prikazali studenticama aktivnosti u Projektu Erasmus+.

Osim radionica , projekt se provodio i neposrednim susretima s učenicima i učiteljima naše partnerske škole:

1. Transnacionalni projektni sastanak koji se održao u Zagrebu. Prema projektnom planu u Zagreb su doputovala dva profesora iz Njemačke (29.08.2016. – 03.09.2016.).Tijekom njihovog boravka analizirali smo dosadašnje rezultate i planirali nove za narednu godinu projekta.

2. Aktivnost u svrhu učenja/podučavanja/osposobljavanja koji se održao u Zagrebu (30.03.2017. – 07.04.2017.)

Erasmus

Druženje s našim projektnim partnerima započeli smo sportskom radionicom i nogometnom utakmicom između dvije škole (31.3.). Tijekom boravka naših partnera iz Njemačke (4 učitelja i 8 učenika) organizirali smo zajednički posjet (3 učitelja i 4 učenika iz HR) Osijeku i Vukovaru (3.-5.4.), mjestima koja su tijekom rata bila pogođena agresijom, kako bi učenici na materijalnim dokazima mogli uočiti posljedice ekstremizma i netolerancije. Na povratku smo posjetili PP Kopački rit.

Erasmus

Po povratku u Zagreb nastavili smo s druženjem učenika i učitelja partnerskih škola kroz likovnu radionicu (6.4.)-izrada uskrsnih ukrasa, posjetili ZOO vrt, i druge dijelove grada.

Erasmus

3. Aktivnost u svrhu učenja/podučavanja/osposobljavanja koji se održao u Njemačkoj, (24.05.2017. – 01.06.2017.) gdje je također prema projektnom planu sudjelovalo tri učenika I tri profesora.

Zadovoljstvo učenika sudjelovanjem u Projektu, svim aktivnostima, a posebno putovanjima je neosporno. Njihova komunikacija s vršnjacima iz Njemačke, bez obzira na nepoznavanje jezika je uspješna.
Kroz radionice, putovanja i neposredna druženja uspješno ostvarujemo zadane ciljeve.

Zadnji dan nastavne godine 14.6.2017., svim učenicima i učiteljima OŠ Nad lipom prikazana je PP prezentacija o aktivnostima projekta Erasmus+.

30.3.-7.4. - posjeta učenika i učitelja Hans-Verbeek-Schule
31.03.(10h) - druženje s učenicima i učiteljima iz partnerske škole uz razne sportske igre – početak 10,00 sati
3-5.04. - zajednička posjeta učenika i učitelja Hans-Verbeek-Schule i učenika i učitelja OŠ Nad lipom, Vukovaru, Osijeku i Kopačkom Ritu
6.4.(13,30h) - zajednička likovna radionica –U susret Uskrsu –
24.5.-1.6. - posjeta učenika i učitelja OŠ Nad Lipom -Njemačkoj

Školska godina 2015/2016

Koordinatori projekta, učitelji: Alma Srna, Alma Džanović Mateljan, Vanja Lakovnik i Janko Bedić

Projekt Erasmus+, s temom: HUMANOST- na prvom mjestu! Kako učiti o toleranciji i smanjivanju predrasuda, a u kojem sudjeluju naša, OŠ Nad lipom i partnerska škola Hans – Verbeek Schule iz Euskirchena, Njemačka, je skoro na sredini svoga trajanja.

Cilj projekta je graditi i razvijati stavove učenika koji se temelje na toleranciji i uvažavanju svih oblika različitosti, što smo tijekom ove školske godine kroz različite načine provodili.

Uvodne aktivnosti koje smo proveli na početku projekta:
-Gradimo grupu koja će sudjelovati u projektu / sastanak s roditeljima/starateljima
-Predstavljanje grupe/ pojedinaca – video
-Kreiranje upitnika za učenike (kroz životne situacije bliske učenicima)
-Ispunjavanjem upitnika procijeniti stavove i uočiti predrasude učenika o različitim oblicima diskriminacije
-Motivacijski plakat ( na panou u holu škole)

Projekt se provodio i kroz radionice u okviru Izvannastavne aktivnosti "Škola tolerancije" , u kojima se na zanimljiv i jednostavan način, kroz igru, radi na smanjivanju predrasude i razvijanju tolerancije. Radionice su se provodile jedan sat tjedno kroz devet modula: jednakost ,osjećaji, različitost , suradnja među različitima, boja kože - rasizam, nacionalnost , religije, tolerancija vs. Ekstremizam, te na kraju posjete - iskustvo - što znači biti stranac/ domaćin.

Projekti i programi

U sklopu projekta organiziran je susret i druženje s romskom nacionalnom manjinom u RH (25.11.2015.) u prostorijama škole. Kulturno umjetničko društvo Romska duša izvelo je nekoliko vokalno instrumentalnih izvedbi uz ples.

Održana je i zajednička likovna radionica ( 01.12.2015.) s učenicima redovne, susjedne škole, OŠ Pavleka Miškine s ciljem uočavanja suradnje među različitima. Tema radionice je bila izrada blagdanskih ukrasa.

Kroz vježbe studenata Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta učenici su dodatno, u okviru vježbi iz predmeta Praktikum unaprjeđivanja socijalne kompetencije, izradili sa studenticama Knjigu škole koju su predstavili u Njemačkoj. Uz to jedna je učenica naučila prezentirati tu knjigu na njemačkom, a drugi učenici na engleskom jeziku

Osim radionica , projekt se provodio i eposrednim susretima s učenicima i učiteljima naše partnerske škole:

Transnacionalni projektni sastanak na koji je prema projektnom planu išlo četiri profesora (07.12.2015. – 13.12.2015.)

Aktivnost u svrhu učenja/podučavanja/osposobljavanja gdje je također prema projektnom planu sudjelovalo tri učenika I tri profesora (21.04.2016. – 29.04.2016. Njemačka)

Aktivnost u svrhu učenja/podučavanja/osposobljavanja gdje su prema projektnom planu došli u Hrvatsku naši projektni partneri iz Njemačke (27.05.2016. – 05.05.2016.)

Projekti i programi

Tijekom boravka naših partnera iz Njemačke (4 učitelja i 6 učenika) organizirali smo zajednički posjet s učenicima i profesorima naše škole,(4 učitelja i 4 učenika) mjestima koja su tijekom rata bila pogođena agresijom (Dubrovnik) kako bi učenici na materijalnim dokazima mogli uočiti posljedice ekstremizma i netolerancije. Tako smo posjetili Muzej domovinskog rata na Srđu (Dubrovnik u domovinskome ratu) kao i hotelsko turističko naselje Kupari na kojem su još uvijek vidljivi tragovi agresije. Na povratku obišli smo i NP Plitvička jezera.
Po povratku u Zagreb nastavili smo s druženjem učenika i učitelja partnerskih škola kroz likovnu radionicu –izrade zajedničkog plakata s fotografijama svih značajnih objekata koje su učenici partnerskih škola zajednički upoznali. sportsku radionicu, sudjelovanje u programu Dana škole, posjeti ZOO vrtu, Bundeku kao i obilasku grada.

Zadovoljstvo učenika sudjelovanjem u svim raznim aktivnostima je neosporno. Na početku susreta s učenicima iz Njemačke , učenici su bili suzdržani, da bi se kroz druženje i razne aktivnosti opustili i komunicirali s njima unatoč nepoznavanju jezika. Projekt se nastavlja i iduće školske godine.

Mi smo klinci škole te (film)