OŠ Nad lipom
Nad lipom 13/1, Zagreb, HR
tel: 01/ 3771 551
fax: 01/ 3907 273
os-nad-lipom@os-nad-lipom-zg.skole.hr
Izvannastavne su aktivnosti uspješan poticaj za angažiranje učenika za rad izvan
redovite nastave. Obično su povezane s određenim nastavnim predmetom ili su interdisciplinarne naravi. Načini i metode realizacije izvannastavnih aktivnosti pretežito su radioničkoga, projektnoga, skupno-istraživačkoga, samoistraživačkog tipa odgojno-obrazovnoga rada, terenske nastave i/ili drugih aktivnih didaktičko-metodičkih pristupa.
Ovaj oblik aktivnosti organizira se za sve učenike. Naime, prakticiranje izvannastavnih aktivnosti pretpostavlja samostalnu učeničku odluku o uključivanju.
Izvannastavne aktivnosti su najdjelotvorniji način sprječavanja društveno neprihvatljivoga ponašanja, a iznimno su poticajni za samoaktualizaciju učenika i samostalno-istraživačko učenje.
Izvanškolske aktivnosti izvode se u slobodno vrijeme učenika i učenici se za njih opredjeljuju prema svojoj želji. Uglavnom se radi o aktivnostima unutar projekata činitelja iz lokalne zajednice (galerije, udruge, centri za kulturu itd. ) u kojima škola sudjeluje. Cilj izvanškolskih aktivnosti je poticati učenike na razvijanje talenata i interesa i potreba; kreativne potrebe poticanje društveno poželjnih oblika ponašanja, kvalitetno provođenje slobodnog vremena...
Sadržaji i područja ostvarivanja izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti u našoj školi su veoma raznolika.
To su aktivnosti:
RADNO-PROIZVODNE (Učenička zadruga Lipa koja djeluje kroz razne sekcije: Keramičarska, likovno-kreativna ZeGe-kutak, Sekcija rada s drvnim materijalom, Veziljska sekcija, Sekcija izrade nakita i ukrasa
SPORTSKO-REKREATIVNE (Školsko sportsko društvo Lipa-atletika, stolni tenis, nogomet, badminton, Škola za neplivače)
GLAZBENO-PLESNE (Zbor, Instrumentalna radionica, Glazbena igraonica, projektna Bubnjarska radionica, Plesna skupina mažoretkinje, Folklorna skupina Lipići,)
TEHNIČKO-INFORMATIČKE (Klub mladih tehničara koji uključuje razne sekcije sekcija: modelarska skupina, Mali majstori, Informatička radionica, Mala kompjuterska radionica, Mali fotografi )
LIKOVNO-OBLIKOVNE (Likovna grupa, Likovno-kreativna sekcija učeničke zadruge Lipa, Likovni susreti, Inkluzivno likovne radionice, projektne aktivnosti Prijatelji muzeja)
DRUŠTVENO-INTERAKTIVNE (Škola tolerancije, Igrom do sebe)
DRAMSKO-RECITATORSKE (Recitatori)
EKOLOŠKE AKTIVNOSTI (eko skupine)
Pjevački zbor postoji u školi od kad postoji i sama škola. Uključuje veliki broj zainteresiranih učenika različitih uzrasta koji žele izražajno pjevati zadane pjesame. Putem poticanja izražavanja pjevanjem i učenja novih glazbenih sadržaja nastoje se proširiti interesi učenika za različite glazbene sadržaje te unaprijediti njihova glazbena kultura. Bogatstvo odabranih glazbenih sadržaja dolazi do izražaja na nastupima koji su neizostavni dio svake naše školske priredbe i koji ju čine potpunijom, raznolikijom i "raspjevanijom".
Pjevački zbor OŠ Nad lipom ima dugu tradiciju djelovanja. Zbor OŠ Nad lipom broji više od 40 članova različitih uzrasta. Njeguje se manira lijepog pjevanja te vježbi pravilnog disanja, lijepog izgovora, a ponajviše osjećaja zajedništva i funkcioniranja u grupi.
Svake godine bilježimo veliki broj nastupa te sudjelujemo u gotovo svim manifestacijama u školi i izvan nje. Pjevački repertoar zbora je vrlo raznolik. Osim klasičnog dječjeg repertoara, njeguje se i tradicijska hrvatska glazba, ali i pop žanrovi.
Instrumentalna radionica je zamišljena kao radionica koja se bazira na osnovnim principima Orffovog Schulwerka, premda ne u cijelosti. Instrumenti koji se koriste u uglavnom udaraljke s neodređenom visinom, klavir te snimke glazbe koju učenici poznaju ili je uče na licu mjesta. Uporište same radionice je ritam kao najprimarniji element glazbe. Kroz radionicu vježba se koordinacija, gruba i fina motorika učenika, a samo sviranje se veže uz pjevanje te organizirano kretanje na zadanu glazbu. Također, igraju se glazbene igre koje služe unaprjeđivanju istih parametara.
U nastavu instrumentalne radionice uključeni su učenici različite starosne dobi i različitih motoričkih sposobnosti i afiniteta.
Cilj je ove skupine kao izvanškolske aktivnosti da učenice svoje slobodno vrijeme provedu u druženju i treniranju osnovnih pokreta i vještina mažoret plesa pod vodstvom trenerice Zagrebačkih mažoretkinja, a u suradnji s učiteljicom Ivanom Torjanac Matas.
Folklorna skupina "Lipići" njeguje hrvatsku tradicijsku kulturu u obliku dječjeg folklora kroz dječje igre s pjevanjem, brojalice, rugalice te na taj način upoznaje i održava etno običaje. Tijekom školske godine učenici kroz sadržaje glazbene kreativnosti i tjelesne i zdravstvene kulture usvajaju plesne koerografije koje prezentiraju javnosti na priredbama povodom Dana škole. Na vrh
Likovna grupa usmjerena je na razvijanje sposobnosti i dovođenje u sklad linije, boje i oblike, razumijevanje i predstavljajnje boja kroz spontano izražavanje, stvaranje i korištenje materijala, likovno-tehničkih sredstava i likovnih tehnika rada, usvajanje pojmova vezanih uz boje, opažanje i razlikovanje znakova vizualnih komunikacija, uočavanje prostornih dimenzija, razvijanje pojmova iz područja prostornog oblikovanja i građenja, razvijanje izražavanja i stvaranja različitih materijala i različitih tehnika rada, svladavanje formata papira, organizacija prostora, proširivanje znanja o primjeni različitih slikarskih tehnika (akvarel, tempera, kolaž, pastel, flomaster), sposobnost poticanje suradničkog učenja i igre te aktivno sudjelovanje u radu i na školskim izložbama.
Likovni susreti organizirani su s namjerom da likovni umjetnici kao mentori kreativno stvaraju zajedno s našim učenicima u prostorima škole. Na taj način, uz druženju i zajedničku suradnju, učenici se upoznaju s novim tehnikama, načinima i temama likovnog izražavanja. Za naše učenike to je vrijedno iskustvo novog učenja kreativnog izražavanja kao i novih socijalnih iskustava, što je vrlo značajno za njihov daljnji razvoj. Istovremeno umjetnici imaju mogućnost neposredno se upoznati sa ovom populacijom našega društva i time povećati svoje poznavanje njihovih vrijednosti.
Projekt Prijatelji muzeja je izvanškolska aktivnost nastala u suradnji s Galerijom Klovićevi dvori koja naše učenike uvodi u aktualna likovna događanja u našem gradu te ih integrira u život i rad zajednice kroz likovno kreativni izričaj. Naime, učenici kroz ovaj oblik aktivnosti
imaju mogućnost razgledati izložbu, upoznati se s djelima umjetnika te se likovno izraziti na način kako se izrazio i sam umjetnik. Ujedno učenici upoznaju nove prijatelje te adekvatno i kreativno koriste svoje slobodno vrijeme. Likovni radovi učenika izloženi su u prostorima Galerije kao i u likovno edukacijskim slikovnicama i katalozima.
Inkluzivne likovne radionice s vršnjacima iz zagrebačkih škola imaju za cilj poticanje i razvijanje međusobne suradnje , zajedništva, jednakosti i prijateljstva kroz kreativno-radne aktivnosti. Često su vezane uz prigodne teme- blagdane i ekologiju. Namjera je da naši učenici budu "učitelji" svojim vršnjacima te im prezentiraju izradu ukrasno-uporabnih predmeta od raznih materijala (glina, vuna, platno, otpad) s kojima se učenici u redovnim školama nemaju priliku susresti. Tako zajedničkim snagama, u druženju i prijateljstvu, nastaju predmeti kojima se ukrašavaju prostori škole.
Likovno kreativna sekcija Učeničke zadruge Lipa je izvannastavna aktivnost s ciljem stjecanje radno poduzetničkih kompetencija kroz istraživanje, kreiranje, izradu i ukrašavanje ukrasno uporabnih predmeta s etno obilježjima našeg grada i okolice. Učenici izrađuju posude za olovke, božićne ukrase (kuglice, zvončiće, snjegoviće,..), uskršnje pisanice i dekoracije, licitarska srca i mobile, zvečke, kasice-prasice, lutke od EKO otpada, oslikavaju platnene vrećice, crtaju i oslikavaju motive za didaktičke slagalice. Svoje radove učenici izlažu i prodaju zajedno s radovima ostalih sekcija Učeničke zadruge u školi, na Markovom sajmu, smotrama učeničkog zadrugarstva, knjižnicama grada Zagreba i galerijama.
"Škola tolerancije", provodi se kroz radionice, a u okviru je projekta Erasmus+
su kojima se na zanimljiv i jednostavan način, kroz igru, radi na smanjivanju predrasude i razvijanju tolerancije.
Voditeljica aktivnosti: mr. Alma Srna
Radionice su se provodile jedan sat tjedno kroz slijedećih devet modula:
1. Jednakost – utvrđivanje po čemu smo svi jednaki, od fizičkih značajki do
osobina ličnosti
2. Osjećaji – poznavanje osjećaja, pokazivanje emocija
3. Različitost – svi imamo različite potrebe-razumijevanje za potrebe drugih ljudi i sposobnost uživljavanja u njihov položaj
4. Suradnja među različitima – suradnja sa susjednom školom
5. Boja kože - rasizam
6. Nacionalnost – druge zemlje, jezici
7. Religija -različite vjerske zajednice,
8. Tolerancija vs. ekstremizam
9. Posjete - iskustvo - što znači biti stranac/domaćin,
Organiziran je susret i druženje s romskom nacionalnom manjinom u RH 25.11.2015. godine u prostorijama škole. Kulturno umjetničko društvo Romska duša izvelo je nekoliko vokalno instrumentalnih izvedbi uz ples. Održana je i zajednička likovna radionica s učenicima redovite, susjedne škole, OŠ Pavleka Miškine s ciljem uočavanja suradnje među različitima. Tema radionice je bila izrada blagdanskih ukrasa.
Na početku susreta s učenicima iz Njemačke, učenici su bili suzdržani, da bi se kroz druženje i razne aktivnosti opustili i komunicirali s njima unatoč nepoznavanju jezika.
Projekt se nastavlja i iduće školske godine.
Učenici životne spoznaje usvajaju kroz igru i različite radionice koja im pomažu pri shvaćanju odnosa među ljudima i stvarima, testiranju stvarnosti, usvajanju pravila, u poznavanju i prihvaćanju drugih, kao i sebe samih. Radionice omogućuju učenicima da nauče kako razumjeti jedni druge, razumiju i prihvaćaju različitosti, podržavaju stvaranje grupne povezanosti koja se temelji na uzajamnom razumijevanju i poštovanju svakog pojedinca.
Voditeljica aktivnosti: Grozdana Šitum- Madunić, prof.
U rad skupine Igrom do sebe bilo je uključeno 11 učenika. Rad se odvijao se kroz jedan sat tjedno, te je ukupno realizirano 36 nastavnih sati.
Svi učenici su sudjelovali u provedbi međunarodnog projekta Erasmus. Program grupe " Igrom do sebe" provodio se kroz radionice u okviru Izvannastavne aktivnosti "Igrom do sebe", u kojima se na zanimljiv i jednostavan način, kroz igru, radi na smanjivanju predrasude i razvijanju tolerancije. Radionice su se provodile jedan sat tjedno, u suradnji s INA "Škola tolerancije" kolegice Alme Srne i studentice ERF-a L. Mihoković kojoj je to bila tema diplomskog rada. Radionice su se održavale kroz devet modula.
Svi učenici su se rado uključivali u sve ponuđene sadržaje, a kroz uvažavanje individualnih sposobnosti učenika radilo se na jačanju njihovog samopouzdanja i poticao se razvoj socijalnih vještina. Učenici su naučeno ugradili u sustav ponašanja što je dovelo do promjene kod sudionika. Dobro su prihvaćali sve ponuđene aktivnosti i sadržaje te uspješno razvijali odgovornost za njihovu realizaciju. Svi učenici su se rado uključivali u sve ponuđene sadržaje, a kroz uvažavanje individualnih sposobnosti učenika radilo se na jačanju njihovog samopouzdanja i poticao se razvoj socijalnih vještina.
U radu dramsko-recitatorske sekcije ostvaruju se sljedeći ciljevi i zadaci: razvoj kulture čitanja, pisanja, govorenja i slušanja, uporaba hrvatskog standardnog jezika, izražavanje vlastitih misli i osjećaja u različitim situacijama, razvoj sposobnosti komunikacije, stjecanje potrebne razine slušanja i govorenja uz obogaćivanje rječnika, upoznavanje s dječjim književnim djelima hrvatske književnosti, prepoznavanje redoslijeda događaja, razvoj samopouzdanja i suradništva, moralnih vrijednosti i radnih navika, razvoj pozitivnog stava prema sebi i prema drugima te razvoj kolektivne i individualne odgovornosti.
Plan i program Eko škole realiziran je kroz različite aktivnosti tijekom školske godine. Teme oko kojih smo gradili sadržaje rada su bile štednja vode, zbrinjavanje otpada, štednja energije, bioraznolikost zavičaja i zdrava prehrana.
U realizaciju sadržaja bili su uključeni učenici, roditelji, učitelji i ostali djelatnici škole. Sadržaji rada su se provodili u razredima i kroz zajedničke aktivnosti u školi. Učenici su educirani o očuvanju okoliša, pravilnom odnosu prema prirodi i okolišu i racionalnom korištenju prirodnih izvora. Kroz cijelu godinu učenici su sakupljali stari papir, baterije, plastične boce, plastične čaše i plastične čepove. Plastične čepove smo donirali Udruzi oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske sa sjedištem u Čakovcu.
Djelatnici škole s učenicima su pratili potrošnju vode i energije u školi i bilježili tijekom godine. Poticalo se sve učenike i djelatnike na racionalnu potrošnju vode i energije. Učenici su tijekom godine realizirali aktivnosti čišćenja Parka i šume Jelenovac i Parka prirode Medvednica.
Obilježili smo značajne datume važne za ekologiju. Kroz različite aktivnosti obilježili smo Europski tjedan mobilnosti i Zagrebački energetski tjedan.
Organizirali smo integrirane dane, Dani zahvalnosti za plodove zemlje i Dan planeta Zemlje u kojima su kroz različite aktivnosti sudjelovali učenici, roditelji i djelatnici škole.
Realizirali smo projektni dan na temu „Vrijedne ruke ne bacaju, nego izrađuju“ u kojem su učenici uz pomoć i vodstvo učitelja prezentirali što su naučili o korisnom otpadu i svoje radove od različitog korisnog otpada koje su izrađivali tijekom godine.
Tijekom godine svaki razred je bio odgovoran za dio vrta u školskom dvorištu o kojem su brinuli tijekom školske godine.
Organiziran je 11. Eko kviz „Lijepa naša“ u kojem su sudjelovali učenici u tri ekipe i pokazali su znanje o ekologiji i pravilnom odnosu čovjeka prema prirodi.
Fotografije svih aktivnosti tijekom godine bile su prezentirane na promjenjivom panou u školi, kao i evidencija racionalne potrošnje vode i sakupljanja papira, čepova i starih baterija.
Učenici kroz ovakve aktivnosti izgrađuju pozitivan stav i pozitivan sustav vrijednosti u odnosu na očuvanje prirode i okoliša kako bi nam budućnost na planeti Zemlji bila bolja i ljepša.
Sudjelovali smo na nekoliko natječaja:
1.Natječaj Hrvatskih voda, Ul.grada Vukovara,Zagreb– „Najmlađi za vode Hrvatske 2017.-2018“ s temom „Priroda za vodu“.
2.Natječaj „Eko fotka 2018“ s fotografijom „Rađanje trešnjinih cvjetova“ Ivana Blagusa, u organizaciji OŠ Ferdinandovac, Dravska 66, 48356 Ferdinandovac
3.Likovni natječaj: Život uz rijeku Savu u organizaciji OŠ Trnjanska, Trnjanska cesta 99, Zagreb.
4.Natječaj „Kauflandova škola voća i povrća“ s eko savjetima i kreativnim prikazima učenika naše škole.
Učenici su dobili zahvalnice za sudjelovanje na natječajima. U studenom 2017. godine imali smo stručni savjetodavni nazor nad provođenjem programa, a naše su aktivnosti pozitivno valorizirane. Informacije o najavi i provedbi aktivnosti su objavljivane na školskim mrežnim stranicama te izvješće o provedbi programa je predočeno na mrežnoj aplikaciji međunarodnih Eko-škola u RH. U tijeku je priprema digitalnog ekološkog glasnika Vodenružice.
Učenici triju odgojno-obrazovnih skupina posjetili su 5. listopada zagrebački Zoološki vrt. Šetnjom kroz Zoološki vrt smo upoznali različite životinje, saznali nove informacije i uživali u laganoj šetnji. Učenicima je omogućen i posjet domaćem Zoološkom vrtu gdje su mogli pogledati domaće životinje te hraniti kozliće, kuniće i perad. Uz puno smijeha i veselja vratili smo se u školu puni novih znanja i dojmova!
U sklopu izborne nastave katoličkog vjeronauku učenici su se pripremali za primanje sakramenta sv. pričesti i potvrde.
Sakrament potvrde ove je školske godine primilo ukupno 7 učenika i to 4 učenika 8. razreda, 1 učenik iz IX. odgojno-obrazovne skupine, 1 učenik iz X. odgojno-obrazovne skupine te 1 učenik iz odgojno-obrazovne skupine RO III. Prvu pričest je primilo ukupno 6 učenika i to 2 učenika III. odgojno-obrazovne skupine, 3 učenika iz VI odgojno-obrazovne skupine i 1 učenik iz VIII. odgojno-obrazovne skupine.
Svi učenici su sakrament potvrde i prve pričesti primili u crkvi sv. Blaža, osim 1 učenika 8. razreda koji i 1 učenika III. odgojno-obrazovne skupine koji su sakrament potvrde i prve pričesti primili u svojim župama.
Prvopričesnici i krizmanici sudjelovali su na sv. misi u crkvi sv. Blaža dvije nedjelje u mjesecu.
Kako bi roditelji bili obaviješteni o svemu što je potrebno da bi njihovo dijete primilo određeni sakrament, održana su dva roditeljska sastanka krizmanika, te dva roditeljska sastanka za roditelje prvopričesnika.
Školske godine 2019/20 Čitalački klub MIČItamo ostvario je suradnju s Odjelom za djecu i mladež Knjižnice Vladimir Nazor u sklopu projekta Knjižnica širom otvorenih vrata. Pod mentorstvom diplomirane knjižničarke Barbare Balenović i voditeljice čitalačkog kluba Korane Lattinger Kadić, učenici su u literarno-likovnoj radionici osmislili, napisali, ilustrirali i realizirali animirani film „Medena avantura“.
Školske godine 2011/12 učenici 5. i 7. razreda boravili su u školi u prirodi u Dugoj Uvali, u razdoblju od 14.-18.05.2012. U sklopu Škole u prirodi učenici su posjetili NP Brijune, Pulu, Motovun, Poreč, Rovinj i najmanji grad na svijetu – Hum.
Kroz planirane sadržaje, učenici su na zabavan i poučan način upoznali ljepote naše domovine, obilježja primorskog kraja, te zanimljivosti iz života ljudi.
Ove školske godine, učenici 7. razreda boravili su u Školi u prirodi. Proveli su 5 dana u Crikvenici, u hostelu Stoimena. Posjetili otoku Krk i utvrdu Nehaj u Senju. Kroz svakodnevne aktivnosti u prirodi, učenici su se učili samostalnosti, suživotu u grupi. Upoznali su obilježja primorskog kraja, biljni i životinjski svijet, te aktivnosti ljudi toga kraja.
U školskoj godini 2014.-2015. učenici 8. razreda i RO III, u razdoblju od 11.-15. svibnja pohađali su nastavu u Školi u prirodi u Dugoj Uvali. U to vrijeme ostvareni su izleti u Pulu, Motovun, Rovinj i NP Brijuni.
Učenici II.,IV.,VI. odgojno-obrazovne skupine i Radnog osposobljavanja IV vrlo rado uče o okolini izlazeći iz školskih klupa i šetnjom i promatranjem okoline. U školskoj godini 2013./2014. obišli smo, posjetili i učili o mnogim zanimljivim mjestima našeg prelijepog grada. Tako smo posjetili Tehnički muzej, Gračanski mlin, Sklonište za životinje – Dumovec, Park i jezero Bundek, Botanički vrt, jezero Jarun, Park prirode Medvednica, znamenitosti grada Zagreba na Gornjem Gradu, ZOO-vrt. Učenici se vesele šetnjama i učenju izvan školskih klupa. Ovakav oblik nastave pospješuje odgoj i obrazovanje, ima pozitivan utjecaj na školski uspjeh djeteta, ali i na njegovo cjelokupno ponašanje,doprinosi boljoj suradnji među učenicima i stvara lijepa i nezaboravna iskustva učenicima i učiteljima.
Učenici IV.,V.,VI.,VIII. odgojno-obrazovne skupine i Radnog osposobljavanja IV vrlo rado uče o okolini šetnjom, posjetima i promatranjem okoline. U školskoj godini 2014./2015. obišli smo, posjetili i učili o zanimljivim mjestima našeg prelijepog grada. Tako smo posjetili parkove i šetališta grada Zagreba-Park i šuma Maksimir, Zrinjevac,Tomislavov trg,Strossmayerovo šetalište, Opatovina,Tuškanac, Ribnjak, Etnografski muzej, Klovićevi dvori, Muzejsko-memorijalni centar Dražen Petrović, Gračanski mlin, Park i jezero Bundek, Botanički vrt, jezero Jarun, Park prirode Medvednica, znamenitosti grada Zagreba na Gornjem Gradu, ZOO-vrt. Učenici s veseljem uče kroz šetnje gradom i posjete pojedinim znamenitostima i ustanovama. Ovakav oblik nastave ima pozitivan utjecaj na školski uspjeh učenika i na njegovo cjelokupno ponašanje,doprinosi boljoj suradnji među učenicima, pospješuje odgoj i obrazovanje i stvara lijepa i nezaboravna iskustva.
Plan i program Škole u prirodi realiziran je u Crikvenici od 14.05.2018.-18.05.2018.
Škola u prirodi trajala je 5 dana. Učenici su bili smješteni u odmaralištu za djecu u Crikvenici.
S učenicima se obrađivao nastavni sadržaj u neposrednoj prirodnoj i društvenoj okolini prema Godišnjem planu i programu rada.
Učenici su svakodnevno usvajali nastavne sadržaje kroz koje su upoznavali širi zavičaj, njegove prirodne ljepote i obilježja, ljude, djelatnosti ljudi i način života. S učenicima su se obilazile znamenitosti Senja-kula Nehaj, Crikvenice, otoka Krka - Vrbnik, spilja Biseruljka, akvarij. Učenici su mogli uživati u plovidbi brodom i pritom razgledavati ljepote primorskog kraja.
Kroz program se poticao zajednički suživot i suradnički odnos, učilo se kroz igru i zabavu, razvijalo kulturno-higijenske navike, pravilno ponašanje na javnim mjestima,u prijevoznim sredstvima, pravilan odnos prema učenicima, učiteljima i osoblju objekta gdje su smješteni, pravilan odnos prema prirodi.
Učenici s radošću prihvaćaju ovakav oblik nastavnog procesa koji se odvija u prirodnoj okolini, pun novih doživljaja i iskustava. Učenici prate nastavu sa većim interesom, uče spontano, s puno radosti i zadovoljstva. Sve doživljaje su podijelili s roditeljima, prijateljima i učiteljima, te će kao takvi ostati u njihovim sjećanjima kao jedna od najljepših uspomena u njihovom školovanju